مورد علاقه ها 0

دوشش چگونه اتفاق میفتد؟

خلا حاصل از پمپ وکیوم، توسط لوله ها و شیلنگ خلا به هر کدام از لاینرها وارد می شود تا شیر را از هر یک از سرپستانک ها به صورت جداگانه خارج کند.


دوشش با تماس و ماساژ لاینر بر روی تیت یا سرپستان دام حاصل می شود. این امر در اثر اختلاف فشار هوا بین محفظه شل و داخل لاینر رخ می دهد. یکسان بودن هوای داخل لاینر و محفظه شل باعث باز شدن لاینر می شود. در این زمان خلا باعث خروج شیر از پستان می شود.

 

سپس با فرمان پولساتور، حذف خلا و بازگشت فشار هوای محیط در داخل شل استیل یا کاپ پلاستیکی (پشت لاینرها)، لاینر بسته می شود و به دیواره سرپستان ها فشار می آورد. در این زمان جریان شیر متوقف می شود. این امر به نوعی منجر به ماساژ سرپستان ها و کاهش فشار خون در آنها نیز می شود.



در صورت استفاده از لاینر نامناسب، تاثیر خلا و بازگشت فشار بر روی لاینر و در واقع بر روی سرپستانها به خوبی انجام نمی پذیرد و شیر به خوبی دوشیده نمی شود و یا برعکس، فشار بسیار زیادی جهت تخلیه شیر به سیستم پستانی دام وارد می گردد. همچنین به خوبی آشکار است که فرایند دوشش در صورت پاره گی لاینر دچار اختلالات بسیار جدی می گردد و گاه دامدار مجبور به پرداخت هزینه هایی بسیار بیشتر از خرید یک لاینر مناسب تر می باشد.



برای مشاهده انواع لاینر شیردوشی، اینجا را کلیک نمایید.

205
0
 
0
لینک کوتاه: