مورد علاقه ها 0

راهنمای خرید پلاک گوش

اولین سوالی که هنگام خرید شماره گوش می بایست پرسیده شود این است: پلاک ها برای چه مدت قرار است بر روی گوش یا گردن دام قرار بگیرند؟

اگر شما از دام به صورت پرواری نگهداری میکنید به این معنی است که پلاک برای یک دوره پروار (که بسته به نوع دام از کمتر از یک سال تا دو سال متغیر است) برای دام استفاده می شود. اما اگر دام به صورت داشتی پرورش داده میشود، در این حال عمر پلاک می بایست بیشتر از دو سال باشد و در تمام طول این مدت کیفیت و رنگ خود را حفظ کند و در عین حال اثر ماژیک و یا لیزرپرینت نیز بر روی آن باقی بماند.

با توضیح فوق، اگر دوره پرورش دام کوتاه است در این حال استفاده از پلاک هایی با قیمت اقتصادی، انتخاب مناسب تری است،

 

از طرف دیگر پلاک های از جنس پلی اورتان که در برابر ضربه، حرارت و نور دارای مقاومت بالاتری هستند بهترین انتخاب برای دام های با دوره پرورش بالا می باشند.

گاهی دامدار تصمیم می گیرد نام و یا برند خود را نیز بر روی پلاک درج نماید. در این حالت استفاده از پلاک های با صفحه نمایش بزرگ تر که دارای فضایی جهت ثبت اینگونه اطلاعات باشند ضروری به نظر می رسد. 

در برخی شرایط دامدار یا پرورش دهنده نیاز دارد که پلاک ها از فاصله دور خوانده شود (مانند شتر در فصل تولیدمثل و یا گاومیش در فضای باز)؛ در این حالت پلاک گردنی در مقایسه با پلاک گوش بسیار کارآمد و دارای دید مناسب حتی در شب می باشد.

 

پلاک لیزری، پلاک ماژیک نویس و یا پلاک برجسته:

پلاک های برجسته معمولا پلاک هایی با کیفیت متوسط و مناسب برای دام های پرواری هستند.

پلاک های با چاپ زرکوب نیز از این نوع می باشند.

جدا از کیفیت این نوع پلاک ها، محدودیت بعدی در مورد سریال شماره های حک شده بر روی پلاک گوش می باشد که معمولا به علت محدودیت فضا حداکثر عدد 999 می باشد. اگر خریدار برای ثبت اطلاعات نیاز به ارقام نامحدودی دارد در این صورت می بایست خریدار پلاک های با قابلیت لیزرپرینت و یا ماژیک نویس تهیه نماید.

مشکل جویده شدن پلاک گوش:

بسیاری از دامداران به خصوص پرورش دهندگان گوسفند و بز از مشکل جویده شدن پلاک توسط دام های خود گلایه دارند و این موضوع را به کیفیت پلاک گوش ارتباط می دهند. اگر موضوع کیفیت پلاک نیست پس مشکل کجاست؟ قسمتی از جواب این سوال را می بایست دامپزشک گله و یا جیره نویس دهد. اما قسمتی که مربوط به پلاک گوش می باشد تا حد زیادی در ارتباط با محل نصب پلاک بر روی گوش است. اگر پلاک در جای مناسب نباشد و بیرون از گوش قرار بگیرد سایر دام ها را کنجکاو و تحریک به گاز گرفتن شماره گوش می نماید. پس یکی از راه های حل این مشکل نصب پلاک در جای صحیح و مطابق بر استانداردهای جهانی است.

خواندن این مقاله می تواند دید کلی در خصوص خرید پلاک به خریدار بدهد اما ممکن است برای دریافت اطلاعات بیشتر نیاز به مشاوره داشته باشید. در این صورت لطفا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید و یا در فرم انتهای صفحه ثبت نام نمایید.

1289
0
 
2
لینک کوتاه:
دیدگاه ها