مورد علاقه ها 0

طراحی سالن شیردوشی

ده باید و نباید زیر جهت طراحی چال شیردوشی و یا نوسازی آن پیشنهاد می گردد.

بدانید که چه مقدار می توانید هزینه کنید.
آنالیز دقیق مالی از امورات دامداری اولین قدم است. یک تجارت بدون سود پولی برای سرمایه گذاری ایجاد نمی کند. صرفه جویی در وقت نیز سودآوری را اصلاح نمی کند مگر آنکه از آن زمان استفاده بهتری شود. چال شیردوشی را مطابق با بودجه خود و به صورت منطقی بسازید تا نیاز به اضافه کردن نیروی کارگری برای اجرای صحیح امور نباشد. اضافه کردن نیروی کار بیشتر هرگز سبب افزایش تعداد گاو دوشیده شده نسبت به هزینه کارگری اضافه شده نمی شود.

اجازه دهید یک نصاب متخصص سیستم شیردوشی را طراحی کند.
طراحی چال و سیستم شیردوشی منطبق بر استانداردهای بهداشتی و ایمنی نیاز به مهارت بالایی دارد از توصیه های یک نصاب شایسته در زمان طراحی سیستم شیردوشی استفاده کنید.

در زمان نوسازی، ارزش تجهیزات قدیمی را بیشتر از واقعیت تخمین نزنید.
اجازه دهید تا نصاب قابل اعتماد وسایل استفاده شده را ارزش گذاری کند. بیشتر تجهیزات شیردوشی ده تا بیست سال کارایی دارند. قطعات یدکی تجهیزات قدیمی تر ممکن است موجود نباشد، تهیه کردنشان سخت باشد، گران باشد و یا همه موارد ذکر شده را در برگیرد. نگهداری تجهیزات قدیمی تر می تواند نیاز به نیروی کارگری زیادی داشته باشد.

ساختمان را استاندارد و اصولی بسازید.
سازه ها عموما عمر زیادی میکنند و تغییر شکل آنها دشوار است. در حالیکه تجهیزات ممکن است ده سال عمر کنند و به روز کردن آنها (مادامیکه سازه عامل محدود کننده نباشد) آسان است. همیشه هزینه نوسازی را با هزینه ساخت یک ساختمان جدید مقایسه کنید. تغییر شکل همیشه ارزانتر نیست به خصوص زمانیکه تغییر در اسکلت ساختمان و یا برداشت بتون و مصالح به مقدار زیاد، لازمه انجام کار است.

ساختمان، بهاربندها و سالن انتظار را برای رفت و آمد آسان دامها طراحی کنید.
نبود فضای مناسب جهت حرکت دامها در سالن شیردوشی موجب آزار دام و کارگران می شود. سالن شیردوشی می بایست به گونه ای طراحی شود تا سطح استرس هم برای دام و هم برای کارگران پایین نگه داشته شود. در حد امکان پیچ ها و محل های دور زدن را حذف کنید. هر جا که دور زدن دام الزامی است فضای کافی در نظر بگیرید و امکان انتخاب راه برای دام ها را به حداقل برسانید.

اگر نوسازی میکنید سیم کشی ها را عوض کنید.
تقریبا تمام سالن های قدیمی فاقد سیم کشی مناسب و ایمن هستند. اغلب سیم کشی قدیمی نمیتواند نیاز فعلی جهت تجهیزات برقی اضافه شده به چال شیردوشی را تامین نماید.

روشنایی مناسبی تامین کنید.
تعداد زیادی لامپ با کیفیت ، محیط کار مناسبی ایجاد می نماید. لامپ کم مصرف با تجهیزات جانبی مناسب جهت کار در محیط مرطوب نصب نمایید.

از فن آوری هایی که باعث کاهش مصرف انرژی می شوند استفاده نمایید.
بهره وری انرژی سرمایه گذاری خوبی است. اغلب بازگشت سرمایه 2 تا 6 ساله برای پمپ وکیوم چند سرعته، خنک کننده های آبی و سایر تجهیزات خنک کننده وجود دارد.

مطمین شوید آب ریخته شده روی کف سالن به خوبی تخلیه می شود.
از بتون ریزی نامناسب خودداری کنید . کف خیس محیط کار نامناسب و لیزی را ایجاد میکند. کف سالن را به صورت شیب یک طرفه بسازید که فاضلاب را به سمت یک جوی و راه آب هدایت کند.

سیستم تهویه مناسب نصب کنید.
تهویه برای کنترل رطوبت، گازها و آلاینده ها ضروری است. کنترل کنید تا مدتی پس از شستشوی سالن شیردوشی و خروج کارگران، سیستم تهویه کار میکند و رطوبت را خارج می نماید. 
3857
0
 
3
لینک کوتاه:
دیدگاه ها
محمد:
سلام لطفا بگید توی ایران چه کسی متخصص این کاره؟
0
 
1

محمد:
لطفا بگید سکوی شیردوشی نه چال.
0
 
1