مورد علاقه ها 0

کنترل های زمان عدم استفاده از دستگاه شیردوش

دو علت اصلی مشکلات دستگاه شیردوش عبارتند از :
در ادامه، چند پیشنهاد برای کنترل ماشین شیردوش در زمانی که دستگاه روشن است اما دوشش انجام نمی شود، عنوان شده است.

یک- ضربان

بیشترین مشکل در ضربان، ناشی از ترک خوردگی و شکاف در لوله های هوا، اجسام خارجی در پولساتور ( گردوخاک، شن، کاه، ذرات خوراک و حشرات)، روی دریچه ها و محل های ورود و خروج هوا می باشد.

  • به عنوان اولین کنترل، به صدای هر پولساتور با دقت گوش کنید تا متوجه یکسان نبودن دوشش واحدهای دوشنده شوید. صدای ورود هوا به لوله های خروجی می بایست معمولی و متناوب باشد.


  • بررسی کنید که آیا لاینرها با توجه به عملکرد پولساتورها به طور کامل باز و بسته می شوند. برای فهمیدن عملکرد صحیح، دکمه خرچنگی را به داخل فشار دهید و با وارد کردن شست خود در لاینرها ضربان ها را کنترل نمایید و بشمارید.

دو- تنظیم خلا
  • درجه نشانگر خلا بیشتر دامداری ها دقیق نیست. بعضی مواقع سوزن نشانگر گیر می کند و بالاتر از 45 تا 50 کیلو پاسکال حرکت نمی کند. میزان خلا سیستم را با یک نشانگر دیگر که از صحت آن مطمئن هستید کنترل کنید.
  • پمپ خلا می بایست ظرفیت ذخیره کافی داشته باشد. میزان خلا را زمانی که همه خرچنگی ها در حال دوشش هستند کنترل کنید. در صورتیکه میزان نوسان خلا کمتر از 2 کیلو پاسکال بود، میزان خلا ذخیره شده کافی می باشد. به صدای پمپ گوش کنید و در صورت شنیده شدن صدای غیرعادی علت را بررسی کنید. سلامت تسمه ها را کنترل کنید.




  • تنظیم کننده خلا نیاز به کنترل، نظافت و نگهداری دارد تا حداکثر عملکرد را داشته باشد. ابر وکیورکس و یا وکیوم کنترل را هر چند وقت یکبار تمیز و یا تعویض کنید.
  • روغن دان ها را از روغن پر کنید. به هیچ عنوان از روغن تصفیه شده استفاده ننمایید. از سالم بودن خروجی روغن به پمپ و جریان داشتن روغن در پمپ مطمئن شوید.
90
0
 
0
لینک کوتاه:
دیدگاه ها